Game releases: maart

Geplaatst op: 8 maart 2011 door Erik Dekker in Geen categorie

Spijtig nieuws toen ik erachter kwam dat de grafische kaart van mijn laptop was overleden. Je hebt daarom waarschijnlijk ook kunnen merken dat er een paar dagen niets op de blog is verschenen. Excuses hiervoor.  Met een nieuwe laptop als aanwinst en een ontzettend sterke desktop die zojuist is besteld, kan ik weer even door! Maar genoeg gepraat over computers. Je bent hier natuurlijk voor de nieuwe games deze maand en ook maart ontkomt niet aan een paar potentiële kwaliteitstitels.

Nog een paar dagen en dan mag moeder natuur haar gang weer gaan en de dorre omgevingen in volle glorie herstellen. De temperatuur gaat langzaam ook weer omhoog en dat betekent de ramen open en lekker buiten banjeren. Voor de binnenblijvers onder ons valt er echter ook weinig te klagen. Vooral RPG- en shooterliefhebbers zullen aan hun trekken komen. Welke games dat zijn? Dat lees je hieronder!

RPG-liefhebbers kunnen hun hart ophalen met Bioware’s sequel op de populaire game Dragon Age. Het vervolg komt namelijk deze maand uit en het ziet er naar uit dat het weer genieten wordt geblazen. Ook bij liefhebbers van shooters zal het aan niets ontbreken. Met games als Crysis 2 en Homefront, blijft het een grote chaos op het slagveld. Het zijn beide echter opvallende titels in het genre. Zo heb je in Crysis 2 de beschikking over verschillende superkrachten, zoals de mogelijkheid om supersnel te rennen, huizenhoog te springen en tijdelijk onzichtbaar te worden. Homefront daarentegen neemt bekende spelconcepten uit andere titels en stopt deze in een setting waar Amerika wordt aangevallen door Korea. Dit ”what if” scenario doet me stiekem een beetje denken aan Turning Point: Fall of Liberty, een game waarin Amerika het in de Tweede Wereldoorlog ook moest ontgelden, maar daar waren Duitsers de bad guys. Ik denk echter dat dat Homefront het stukken beter gaat doen dan het waardeloze Turning Point.

Maar het is niet enkel “roleplayen” en schieten deze maand. Liefhebbers van sportgames kunnen hun hart ophalen met Top Spin 4, een titel die wereldwijd goed wordt ontvangen. Ook fans van de Total War-reeks zullen ongetwijfeld reikhalzend uitkijken naar Shogun: Total War, een strategie-oorlogs-game die zich afspeelt in het middeleeuwse Japan.

De totale lijst kun je hieronder vinden!

PC

11 maart

Dragon Age II

Stoked: Big Air Edition

Trapped Dead

15 maart

Shogun: Total War

18 maart

Assassin’s Creed: Brotherhood

Homefront (Resist Edition)

25 maart

Crysis 2

IL2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Lego Star Wars III: The Clone Wars

The Sims Medieval

Playstation 3

11 maart

Dragon Age II

18 maart

Homefront

MotoGP 10/11

Motorstorm: Apocalypse

Top Spin 4

Yakuza 4

25 maart

Crysis 2

Lego Star Wars III: The Clone Wars

The Tomb Raider Trilogy

26 maart

I am alive

30 maart

Playstation Move Heroes

Xbox 360

11 maart

Dragon Age II

Stoked: Big Air Edition

18 maart

Homefront

Top Spin 4

25 maart

Crysis 2

Lego Star Wars III: The Clone Wars

Erik: De titels die mij deze maand het meest aanspreken zijn Dragon Age II, Crysis 2 en Homefront. Ik heb ongeveer honderd uur gestopt in mijn avonturen uit Dragon Age en ik twijfel er niet aan dat Bioware ook met deel twee goud in handen heeft. De eerste echt slechte game van deze ontwikkelaar moet nog uitkomen namelijk en tot die tijd aanbreekt, durf ik Bioware-games met mijn ogen dicht te kopen. Als je zelf nog zou twijfelen over Dragon Age II, dan kun je mijn preview lezen en/of zelf even de demo proberen!

Ik twijfel nog of ik Homefront of Crysis 2 het eerst zal aanschaffen. Enerzijds spreekt de setting van Crysis 2 me erg aan: een verwoest New York, welke als zandbak dient voor jouw soldaat met superkrachten. Anderzijds ben ik erg te spreken over de gameplayformule van Homefront. Grootschalige slagvelden waar je -door middel van het uitvoeren van opdrachten en het maken van kills- punten kunt verdienen die kunnen worden ingezet voor helikopters, tanks, turrets en andere toffe extra’s die voor de nodige omslag in een gevecht kunnen zorgen. Maar uiteindelijk komen beide games wel in mijn collectie terecht.

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    Wordt weer een mooi maandje voor je bro! Was I Am Alive niet trouwens die titel van Ubisoft waar Jade Raymond (Assassin’s Creed 1) de supervisie over had? Volgens mij is die uitgesteld.

    Overigens ben ik ook wel benieuwd naar MotorStorm: Apocalypse, dat kan ook stiekem wel weer een topper worden!

    • Erik Dekker zegt:

      Zeker weten! Net een klapper van een PC samengesteld dus het wordt wel even letten op de kleintjes hehe.

      Het wordt trouwens Homefront, ik zie de multiplayer van die game helemaal zitten. Laat maar komen!

  2. Frank Brouwer zegt:

    Dragon Age II is natuurlijk al 2 dagen in mijn handen, zeker een aanrader!
    Bioware blijft goddelijk, en waarschijnlijk zal ik wel elke game halen die ze uitbrengen!

    Aan de andere kant wil ik Homefront ook wel erg graag…
    Aangezien ik Call of Duty: Black Ops nogal zeer zwak vindt, kijk ik wel uit naar een nieuwe FPS…

Geef een reactie

