Zojuist toegang gekregen tot de beta van Rift

Geplaatst op: 30 januari 2011 door Erik Dekker in Verhalen

Het is al weer anderhalf jaar geleden dat ik ben gestopt met World of Warcraft. Dit niet precies uit eigen wil, want mijn laptop besloot om een of andere reden van het internet af te gaan wanneer ik mezelf inlogde tot de game. Je kunt je dus voorstellen dat de keuze snel was gemaakt. Dit bleek achteraf een goede beslissing te zijn geweest, want ik merkte hoeveel tijd ik over had om te besteden aan andere games (en dergelijke zaken). Toch bekruipt me af en toe het gevoel dat ik weer deel uit wil maken van een massieve open spelwereld. Een universum waar jij als kleine stip op de kaart voor de nodige veranderingen moet gaan zorgen.

Rift schijnt een heel aardig alternatief te gaan worden op World of Warcraft. De bekende formule is aanwezig: met een ruim arsenaal aan aanvallen en spreuken kun je met je personage de levensbalk van je ongelukkige tegenstanders neerhalen. Doe je dit alleen, of met een groep andere spelers waar je vaker samen mee op pad gaat? Die keuze is aan jou. Toch kent Rift een aantal interessante toevoegingen die zich zal moeten laten onderscheiden van zijn concurrenten in het genre, zoals de optie om bepaalde klassen met elkaar te laten overlappen, zodat je jouw personage nog beter naar eigen wens in elkaar kunt laten steken. Dit is natuurlijk nog maar het topje van de spreekwoordelijke ijsberg, want de game heeft nog zoveel meer te bieden dan de bekende features.

De komende tijd ga ik daarom de game van onder tot boven onderzoeken en zal ik mijn bevindingen met je delen op de blog! Gelukkig voor mij kan ik deze intrigerende wereld samen gaan verkennen met een oude MMO-maat van mij genaamd Pieter de Rycke. Ik heb er zin in!

Met dank aan Pieter de Rycke

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!

reacties
  1. Pieter De Rycke zegt:

    Ik heb er echt zin in! Eindelijk eens een mmo die mij een tijdje zal weghouden van WoW.šŸ™‚

    • Erik Dekker zegt:

      Ik ben ook erg benieuwd! Maar eens kijken naar een leuk programma om gameplay mee op te nemen! Fraps is het ook net niet eerlijk gezegd.

      • Pieter De Rycke zegt:

        Gebruik je de free versie of de “betalende” versie? Met de betalende versie heb ik toch al deftige ingame footage van WoW opgenomen.
        Het enige wat je dan wel nog moet doen is het even naar een andere formaat omzetten aangezien het bestand van fraps zo groot is. :p

  2. Erik Dekker zegt:

    @Pieter: free, maar als betalende aanzienlijk beter is dan wil ik het wel overwegen! Heb je link naar footage die je hebt gemaakt?:)

Geef een reactie

