Game releases: december

Geplaatst op: 7 december 2010 door Erik Dekker in Geen categorie

Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar de nieuwe lijst met gamereleases is er weer! Sinterklaas kan na hard werken eindelijk weer beginnen aan een jaar welverdiende rust en geeft de figuurlijke estafette stok over aan de Kerstman, die we al binnen een paar weken met open armen mogen verwelkomen. Maar hoe zit het met de games? Heeft de goede man die op de Noordpool woont wel goede titels om weg te geven?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: deze december is qua games een vrij rustige maand. De meeste eindejaars-titels zijn al in oktober en november uitgebracht, met als doeleinde de consument genoeg tijd te geven deze aan te schaffen voor de feestdagen. Toch kunnen World of Warcraft liefhebbers hun hart ophalen met de nieuwe uitbreiding Cataclysm die vannacht is uitgekomen. Hierin vernietigt de nieuwe kwaadaardige draak Deathwing de tot nu toe ”vredige” landen in Azeroth en is uit op wraak. Spelers moeten hun krachten bundelen om deze woeste god voor eens en voor altijd het zwijgen toe te leggen. Tevens zal de nieuwste Fable deze maand eindelijk het daglicht op de PC gaan zien. Als je ervan houdt een heldenpad te belopen en langzaam maar zeker een machtig imperium op te bouwen om over te regeren, dan moet je deze titel niet laten liggen. De volledige lijst van belangrijke releases kun je hieronder vinden!

PC

7 december

Bejeweled 3

World of Warcraft: Cataclysm

10 december

House M.D.

Nancy Drew: Legend of the Crystal Skull

12 december

Fable III

Playstation 3

8 december

Kung-Fu Live

10 december

Venetica

15 december

Sackboy’s Prehistoric Moves

Xbox 360

22 december

World of Keflings (arcade)

29 december

Raskulls (arcade)

Erik: degenen die de release lijst van oktober en november hebben gezien, zullen kunnen opmerken dat deze december niet bepaald de climax van het jaar is op het gebied van games. Dit hoeft niet per se erg te zijn, aangezien gamers de aandacht nu kunnen vestigen op de titels die de maanden hiervoor zijn uitgekomen. Zelf is mijn aandacht op het moment van schrijven vrijwel gericht op Fallout: New Vegas voor een intense singleplayer ervaring en de multiplayer/zombie modus van Call of Duty: Black Ops voor als ik met vrienden ben.

Door een stroomstoring in mijn laptop vorig jaar, heb ik een mijn World of Warcraft dagen vaarwel moeten zeggen. Achteraf ben ik daar meer dan blij om geweest, aangezien je je dan pas realiseert hoeveel tijd je over hebt. Aan Cataclysm zal ik dus niet gaan beginnen. Fable III wil ik nog steeds in mijn collectie krijgen en ook Vanquish zal binnenkort ongetwijfeld schitteren op mijn plasmascherm! Bungie weet tevens mijn aandacht in Halo: Reach weer te krijgen door de toffe maps in de Noble map pack DLC die onlangs is uitgekomen. Zelfs zonder een grote release lijst deze maand heb ik nog zoveel te doen blijkt maar weer.

Geef een reactie

