Hoe zit het met Bethesda’s andere populaire serie? Is The Elder Scrolls V in de maak?

Geplaatst op: 6 december 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Ik ben er vanwege mijn laptop problemen wat laat mee, maar dit is nieuws die ik niemand wil onthouden. Fans van de Elder Scrolls reeks hadden wel aan kunnen zien komen dat op het moment van schrijven de knappe koppen van Bethesda hard werken aan The Elder Scrolls V. Dit denkt games website Eurogamer Denmark ook, na een verslag te hebben ontvangen van een belangrijke bron. Wat mogen we verwachten van dit nieuwe deel?

Ik zal er niet omheen draaien, er is nu nog bar weinig informatie vrijgekomen van de game. Dat is natuurlijk logisch, aangezien het tot op heden opvallend stil is geweest rondom de serie. Toch meldde de bron dat het om een direct vervolg zou gaan op de onheilspellende gebeurtenissen in The Elder Scrolls IV: Oblivion, die in 2006 het daglicht zag. Het verhaal in deel vijf zal onder andere The Blades opnieuw in de schijnwerpers zetten en komt er een nieuwe gedaante genaamd The Dragon Lord aan bod.

“[Our] source not only confirmed that the game is in current production, but also spoke briefly about the content — with fantasy-sounding phrases like Dragon Lord, something with The Blades — and that voice acting for the characters in the game is currently happening in the weeks to follow. The same source confirmed, with official game documents in hand, that this will be the chronological sequel to what happened in The Elder Scrolls IV: Oblivion, which is the latest game in the now 16-years-old Elder Scrolls saga and by itself one of the better RPGs for PC and consoles.” zegt Kristian West, baas van Eurogamer Denmark

Dit nieuws heeft mijn dag gemaakt. Vele honderden uren heb ik mij kunnen verliezen in de wereld van Cyrodil, een fantastisch vormgegeven universum waar angstaanjagende monsters, goden, huurmoordenaars en duistere Cults hun onderdak weten te vinden. Achter deze vijandige linies liggen vaak memorabele schatten en belangrijke relieken die je sterker maken. Tussen de vele bloedstollende en angstaanjagende gevechten door kun je onderdak zoeken in de vele kleine dorpjes en sterk bewaakte steden. Handig voor als je je inventaris wilt opschonen door deze in je huis op te slaan (ik maakte altijd een grote hoek vrij voor mijn zuur verdiende wapens en uitrustingen), of om ze te verkopen voor geld. Uiteraard zijn de meeste inwoners in Oblivion, zoals het in de meeste games gaat, wanhopig en vragen om je hulp door je op pad te sturen voor de meest heldhaftige, maar vaak vooral bizarre opdrachten. Al dit moois zorgt ervoor dat je vele uren zoet zal zijn met het redden van de wereld.

Je kunt je dus voorstellen dat ik niet kan wachten op een vervolg. Mijn enige twijfels liggen bij het feit dat Bethesda dezelfde engine gaat toepassen die Oblivion, Fallout 3 en Fallout: New Vegas ook hanteren. Toen Oblivion in 2006 uitkwam, zag de wereld er adembenemend mooi uit, maar was niet foutloos. De engine, die onder de naam Gamebryo gaat, biedt weliswaar een hoop mogelijkheden voor een geslaagde spelwereld, maar is kwetsbaar voor een hoop bugs en ziet er anno 2010 best wel verouderd uit. The Elder Scrolls V zal echter een zwaar opgevoerde versie van de engine hanteren dus ik zal vooralsnog geen conclusies trekken.

Niettemin ben ik erg benieuwd hoe de game er uit gaat zien. Hierover horen we binnenkort ongetwijfeld meer, want volgens geruchten is de game al in een redelijk vergevorderd stadium. Kom op Bethesda, maak het officieel!

Het volledige artikel kun je hier vinden.

Volg Erik Dekker op Facebook en Twitter!

Geef een reactie

