Wii afgestoft en aan het werk

Geplaatst op: 29 november 2010 door Niels Dekker in Nieuws, Verhalen

Buiten vallen de eerste sneeuwvlokken van dit jaar. Het is alweer even geleden dat ik de wereld langzaam bedekt zag worden met een tapijt van witte vlokken. Toevallig zag ik gisteren ook wat vlokken, maar die waren grijs. Kleine grijze vlokken stof, die een klein sprongetje maakten toen ik voorzichtig mijn vinger over mijn Wii streek.

Na maanden keihard gamen op de Xbox 360 besloot ik om mijn kleine witte vriend weer eens aan het werk te zetten. Onlangs had ik voor een klein prijsje een paar juweeltjes uit de budgetbak gevist. Deadly Creatures en Secret Files: Tunguska. Ik haalde ze uit het plastic folie en besloot te beginnen met Secret Files: Tunguska.


In deze point-en-click game speel je met een bevallige jongedame om het raadsel van haar verdwenen vader op te lossen. Gelukkig speelt de zoektocht naar haar pa zich af tegen een achtergrondverhaal dat veel meer de diepte opzoekt. Al puzzelend en klikkend op het scherm en je inventaris ontrafel je stukje bij beetje een complot waar niets gek genoeg is. Zo zie je buitenaardse wezens, “men in black”, explosies, maffe wetenschappers en meer zaken die in een gemiddelde aflevering van X-files niet zouden misstaan.

Na een paar uur puzzelen hunkerde ik naar wat meer actie. Deadly Creatures bleek de ideale fix om mijn honger te stillen. Om en om spelend met een spin en een schorpioen, baande ik me een weg door hordes insecten, slangen, leguanen en tarantula’s. Regelmatig zag ik een glimp van twee menspersonages die hoog boven me uittorenden, wiens stemmen fantastisch verzorgd werden door Dennis Hopper en Billy Bob Thornton. Deze mensen stuwen het verhaal voort en hun conversaties zorgen ervoor dat je telkens verder wilt spelen om te zien hoe het verder gaat. De besturing werkt veel beter dan ik had verwacht en grafisch zag het er beter uit dan veel andere Wii-titels.

Zo werd mijn zondag ineens een onverwacht leuk Wii-dagje. En dan heb ik onder andere Mad World en Little King’s Story nog liggen om mijn Wii binnenkort nog een keer te laten jubelen. Stiekem wil ik ook graag Epic Mickey en Donkey Kong: Returns nog halen rond de feestdagen. Dus mijn Wii zal komende tijd geen nieuw stoflaagje krijgen. Ahh, good times!

reacties
  1. Erik Dekker zegt:

    Ah tof! Ik denk dat de stoflaag op mijn Wii ook een schrikbarende dikte heeft bereikt haha.

    Naast de titels die je benoemde, zou ik ook zeker naar SMG2 en Kirbys Epic Yarn kijken. Misschien toch maar ook mijn Wii terughalen naar het land der levenden:)

Geef een reactie

