RPG gezocht!

Geplaatst op: 13 oktober 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Wie mijn recensie over Mafia II had gelezen, zal weten dat ik een Role-player in hart en nieren ben. Talloze Role Playing Games zoals Final Fantasy, Super Mario RPG en Suikoden heb ik met huid en haar verslonden. Je zal dus begrijpen dat ik het genre heb ik tot op heden een warme plaats in mijn hart toe draag. Toch heb ik het gevoel dat de consoles van tegenwoordig iets missen.

Ik heb het natuurlijk over de steeds groter wordende afwezigheid van turnbased roleplaying games. Tussen al die shooters en action-games heb ik af en toe ook sterk de behoefte aan een goede puzzel- of turnbased titel. Want wat is er nou leuker dan een immens grote en interactieve wereld, waar je je helemaal in kunt onderdompelen? Princessen die gered moeten worden, duistere krachten die verdreven moeten worden en dat ene legendarische zwaard die nog niemand heeft weten te bemachtigen. Legendarische quests die aan mij worden gegeven, staan me altijd voor een lange tijd bij.

Een tijd geleden heb ik Lost Odyssey gespeeld en dat was naar mijn mening voor de Xbox 360 een grote stap in de goede richting. Ook aan Blue Dragon ben ik onlangs begonnen en doet me verlangen naar meer, want op een paar andere titels na kan ik niet op een RPG komen. Ik vraag me daarom ook af of er nog Role Playing Games zijn die ik gewoon móet hebben gespeeld! Deze mag voor de Xbox-360 zijn, maar ook de PS3 en de PC sluit ik niet uit. Heb jij enige ideeën? Schrijf een comment en laat het me weten!

Blue Dragon

reacties
  1. sander zegt:

    Recettear!

  2. Jelle Versee zegt:

    Demon’s Soul , Nier (als je je kan verlagen tot het niveau that SE hier aanneemt), Tales of Vesperia, WHite Knight Chronicles (PS3) – kan je met mij spelen alsook zoals Demon’s Soul, Eternal Sonata, Valkyria Chronicles (PS3)

    • Erik Dekker zegt:

      Vesperia ben ik aan begonnen. Erg tof spel, veel aanstekelijke humor en personages waar ik me goed in kan leven (voornamelijk Yuri Lowell). White Knight ben ik nog van plan te halen (zeker samen gaan!), maar krijgt wisselende reviews. Wel de moeite waard? Eternal Sonata ben ik aan het uitspelen! Goed dat je het zegt haha, was die bijna weer vergeten.

      En Demon’s Souls, natuurlijk. Laatst bij een maat gespeeld en ook al houd ik niet zo van dat trial en error gehalte, vond ik het toch erg verslavend. Is The Last Remnant een beetje leuk?

      • magnumxopus zegt:

        Voor de Last Remnant zou ik uitkijken, want het is één groot grindfest. Ook moet je heel voorzichtig omgaan met de manier hoe je je team levelt, want het kan heel makkelijk ook fout gaan en dan ben je echt lang bezig.

  3. Erik Dekker zegt:

    @magnumxopus: Ik heb hem wel liggen, maar heb er hooguit drie of vier uur in zitten. Het stijltje en de setting spraken me zeker aan, maar ik zal je waarschuwing ter harte nemen, thanks:)

  4. Dennis zegt:

    Ik heb hier White Knight Chronicles (+ Strategy Guide) voor je liggen. Ik ben een Trophy Hunter, maar na flink wat uurtjes hierin te hebben gestoken zie ik er vanaf. Kost me zeker nog zo’n 500+ uur. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een e-mail.

Geef een reactie

