Een glorieuze overwinnaar van scharrelaars

Geplaatst op: 27 september 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Games die humor als basis gebruiken, zijn dermate zeldzaam in een tijd waar shooters en Massive Multiplayer Online games de scepter zwaaien. Ron Gilbert heeft met zijn bizarre geest en zijn team echter onlangs de arcade game DeathSpank uitgebracht, eentje die een beproefd concept gebruikt die het best kan worden vergeleken als een mix tussen Diablo, Borderlands en Monkey Island (Monkey Island vanwege de ontelbare humoristische momenten). DeathSpank is naar mijn mening een titel waar goed geslaagde grappen je op een zilveren schaal via de lopende band worden aangereikt. Dit blijkt tevens uit de leaderboards, die het spel rijk is.

Naast de gebruikelijke ranglijsten die aangeven welk level je bent, hoeveel monsters je hebt afgeslacht en hoe dik je digitale portefeuille wel niet is, kun je ook zien hoeveel kippen hun laatste adem hebben uitgeblazen door de scherp geslepen wapens van andere spelers. Een opvallende en unieke lijst, die het voor vele fans van DeathSpank ongetwijfeld aantrekkelijk maakt om zo nu en dan even van het bewandelde heldenpad af te dwalen en de poelier blij te maken met een nieuwe verse vangst aan verslagen ”wild”.

Ik keek gisteren op de leaderboards en tot mijn verbazing blijk ik een expert te zijn met deze kakelende schepsels. Ik snap dat mijn zwaard af en toe die ene trol eens niet raakt en per ongeluk afdwaalt naar een ongelukkig onwetende, maar dat ik meer dan 1200 kippen in een week tijd van het leven heb beroofd, verbaast me. Niettemin ben ik trots op mijn prestatie en zal ik deze informatie zeker meenemen naar een mogelijke toekomstige solicitatie bij Lionhead. Omdat deze ontwikkelaar kippen opvallend vaak het onderspit laat delven in Fable games, ben ik daar wellicht geschikt voor een baantje. Iemand moet het vuile werk opknappen, toch?

Mijn gamertag is Silent Str1ke. De gouden trofee die ik hiermee heb verdiend staat inmiddels al op een mooie plek.

reacties
  1. MagnumXOpus zegt:

    Hahaha, typisch die bizarre humor van Gilbert. Hoe is DeathSpank: TOV trouwens? Komt er nog een review?

    • Erik Dekker zegt:

      @MagnumXOpus: zeker! Was al heel enthousiast over DeathSpank 1, maar Thongs of Virtue doet er nog een schepje bovenop. Ik ben er nog mee bezig maar verwacht inderdaad spoedig een review😉

Geef een reactie

