Gamen van A tot Z

Geplaatst op: 5 september 2010 door Erik Dekker in Geen categorie

”Welke game zal ik vandaag eens spelen? Deze? Hmm.. toch maar niet. En die dan? Pfoe. Eigenlijk heb ik daar ook niet zo’n zin in.” Deze gedachten zullen ongetwijfeld bij menig gamer opkomen op bepaalde momenten. Ironisch eigenlijk: hoe groter je games collectie wordt, hoe moeilijker de keuze soms. Dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval, maar in die van ons nagenoeg wel. Daarom is het soms goed jezelf af en toe eens een duwtje in de goede richting te geven.

Onlangs is het idee naar boven gekomen om games op de Xbox 360 en Playstation 3 uit te spelen op alfabetische volgorde. Als je je daadwerkelijk aan deze regel weet te houden, zul je bepaalde games weer gaan spelen, die anders gedoemd zijn in de kast stof te happen. Beginnen we bij de letter “A”, of bij de laatste letter van het alfabet? Na wikken en wegen hebben we gekozen voor de eerstgenoemde. Let wel dat wanneer er met een nieuwe letter wordt begonnen, er wat speling tussen de volgorde van die games kan voorkomen. Verwacht regelmatig reviews van deze titels, zowel van oudjes als splinternieuwe. Overigens zullen wij bij games, die uit 2007 of eerder stammen, een extra alinea wijden over of deze de tand des tijds heeft doorstaan of niet. Zie het als een klein beetje richting retro gamen!

Erik: stiekem geeft deze keuze van games uitspelen een stukje rust. Je weet al welke game je na je huidige gaat spelen, zodat je je daar alvast geestelijk op voor kan bereiden. De aftrap van dit project is in mijn geval niet bepaald een straf: met Alan Wake mag ik lekker griezelen en het mysterie ontraadselen van de vreemde verschijnselen in, het op het eerste gezicht idylische stadje, Bright Falls. Ik ben benieuwd welke game er bij Jelle boven aan zijn lijst staat. Jelle, gooi het eruit!

Jelle: zelf heb ik onlangs Assassin’s Creed II aangezet en deze, na lang zoeken naar de feathers, 100% kunnen uitspelen. Hiervan zal dus binnekort een artikel verschijnen. Alan Wake staat als volgende op de lijst, dus daar ga ik mij dan mee bezig houden. Er zit voor mij nog een Hard Mode in Alan Wake dus dat wordt al dolle pret. Van Alan Wake verschijnt er dus ook binnenkort een review met de leukste momenten tijdens achievement zoektocht. De volgende op mijn lijst is hoogst waarschijnlijk Batman: Arkham Asylum. Deze is momenteel al voor het grootste deel uitgespeeld, enkel de zeer frustrerende challenges die mij nog stokken in de wielen blijken te steken. Eens deze uitgespeeld zijn, zal er ook van Batman een review verschijnen met hierin de meest frustrerende momenten tijdens het behalen van de achievements.

Alan Wake

Assassin’s Creed II

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    Vette shit dudes! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Maar begrijp ik uit de tekst hierboven dat er binnenkort twee reviews van Alan Wake op GameGasm komen? Dit omdat jullie aangeven beiden het spel te gaan spelen!😉

Geef een reactie

