Game releases: september

Geplaatst op: 3 september 2010 door Erik Dekker in Geen categorie

Langzamerhand begint de zomer zijn laatste stuiptrekkingen te vertonen. Voor de extreme buiten activisten onder ons is dat slecht nieuws, maar op gamesgebied is dit alles behalve vervelend. Hoe donkerder de dagen namelijk worden, hoe meer toffe games er de in de winkelschappen belanden. September valt misschien nog onder de zomer, maar ook deze maand zullen de meeste gamers gelukkig weinig te klagen hebben.

Lang hebben Halo fans moeten wachten op het nieuwe deel in de reeks genaamd Reach, maar naar horen zeggen wordt deze game de zwanenzang van ontwikkelaar Bungie. Heb je echter niets met virtuele shooters, dan is Dead Rising 2 wellicht wat voor jou. In dit vervolg op de cultklassieker Dead Rising is het wederom aan jou de taak om tienduizenden zombies op de meest creatieve manier om te leggen. Dit keer kun je verschillende voorwerpen met elkaar combineren, denk bijvoorbeeld aan een bezemstok en een kettingzaag, om zo effectief mogelijk kont te kunnen schoppen. Muziekliefhebbers kunnen ook hun hart ophalen met Guitar Hero: Warriors of Rock. Noten op het juiste moment indrukken middels een plastic instrument staat nog steeds centraal, maar naar horen zeggen kun je in dit nieuwe deel een verhaallijn verwachten. Wij zijn benieuwd.

PC

3 september

Assassin’s Creed II: Classic Edition

Sega Mega Drive Classic Collection

The Guild 2: Renaissance

10 september

Aion: Assault on Balaurea

Global Agenda

R.U.S.E.

Sims 3: Fast Lane Stuff

17 september

Lionheart: King’s Crusade

Two Worlds II

22 september

Final Fantasy IV Online (Collectors Edition)

24 september

Dead Rising 2

F1 2010

Sid Meier’s Civilization V

Test Drive Unlimited 2

30 september

Sam & Max Season Two

Final Fantasy IV Online (Normal Edition)

Playstation 3

3 september

Assassin’s Creed II: Platinum edition

Battlefield: Bad Company II Ultimate Edition

Venetica

10 september

R.U.S.E.

Spiderman: Shattered Dimensions

Tom Clancy’s HAWX 2

17 september

NHL 11

Two Worlds II

24 september

Dead Rising 2

Disney Sing It: Party Hits

Guitar Hero: Warriors of Rock

Test Drive Unlimited 2

Xbox 360

3 september

Assassin’s Creed II: Classic Edition

Battlefield: Bad Company 2 Ultimate Edition

Tom Clancy’s HAWX 2

10 september

Ninety Nine Nights II

R.U.S.E.

Spiderman: Shattered Dimensions

14 september

Halo Reach

17 september

NHL 11

Two Worlds II

24 september

Dead Rising 2

F1 2010

Guitar Hero: Warriors of Rock

Test Drive Unlimited 2

30 september

Pro Evolution Soccer 2011

Erik: wie mijn artikel over mijn avonturen in Halo 3 had gelezen, zal wel kunnen raden dat ik met smart op Halo: Reach zit te wachten. Het simpele concept die, mede vanwege de unieke toevoeging van online split-screen, zo’n verslavende gameplay weet te bieden, zorgden bij mij voor honderden uren aan heerlijk hersenloos vermaak. Reach zal denk ik niet anders zijn. Sinds Grand Theft Auto IV heb ik een game eindelijk weer eens gepre-orderd.

Dead Rising 2 zal ik uiteindelijk ook nog wel spelen, maar ik had eerlijk gezegd nogal gemixte gevoelens bij het origineel. Het feit dat de game op een timer liep (je had drie dagen de tijd om bepaalde missies af te maken om daarna door de deadline opgehaald te worden met een helicopter). Mocht deel twee daar geen last van hebben, dan is een aankoop definitief.

Jelle: voor mij zijn er deze maand twee games die op het verlanglijstje staan. Halo Reach en Nighty Nine Nights II (NNN II). Halo is gewoon een reeks waar ik al vanaf het begin in ben gestapt en ik ben niet van plan het deze keer te missen. Het spel ziet er alvast zeer fantastisch uit en benieuwd wat de campaign deze keer brengt. NNN II is een hack ’n slash spel waarvan ik er nog niet veel van heb. Ik vond de originele NNN al zeker niet slecht en dit vervolg ziet er naar uit om hierbij nog een schepje bovenop te doen. Alvast een zeer mooie maand met een paar mooie titels in het vooruitzicht.

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    @Jelle: N3 2; One million enemies on screen at once. ONE MILLION!😉

    @Erik: Dead Rising 2 heeft ook een timersysteem. Maaaaaaaaaar ook online co-op! Dus als je zin hebt om binnenkort samen met je broer kneiterveel zombies te slachten met de meest idiote wapens, dan moet je hem wel ff halen natuurlijk. De timer geldt voor het redden van survivors, maar die kun je altijd negeren hoor.

    Ik hou ook niet van timers, maar wel van lekker rondkuieren en als een malle hordes undead doormidden zagen, haha. Kom op dude, doe het dan voor mij! ;-p

  2. Niels Dekker zegt:

    Ik hou trouwens ook Two Worlds in de gaten. Het eerste deel schijnt bagger te zijn, te veel bugs. Het tweede deel ziet er toch stiekem toch wel veelbelovend uit. Nu Elder Scrolls V maar niet wordt aangekondigd (damn you, Bethesda!!) moet ik toch een soort Oblivion-fix zien te scoren dit najaar. Uiteraard komt Fallout: New Vegas op mijn oktober-wishlist.

    • Erik Dekker zegt:

      @Niels Dekker: ah ja vanavond even Case Zero downloaden. Geen geld voor een zeer smakelijk tussendoortje als ik het goed begrijp! Ik hoop ECHT dat Beth met Elder Scrolls V naar buiten komt en inderdaad, New Vegas komt zsm in mijn collectie terecht. Heb er al weer zo veel zin in!

      Dit wordt nog een druk najaar, beetje 2008-achtig zo;) Wat een fantastisch jaar voor games was dat..

Geef een reactie

