Nieuwe Borderlands content laat je mogelijk de strijd aangaan met oude bondgenoten

Geplaatst op: 6 augustus 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Voor wie de ”loot-tastische” game Borderlands niet kent: in deze cel-shaded Role-Playing Shooter speel je als een zojuist aangekomen treasure hunter op de planeet Pandora en is het aan jou de taak deze te bevrijden van een hoop kwaad om zo steeds dichterbij ”The Vault” te komen. The Vault bevat volgens de legende alle mogelijke rijkdommen die een mens zich maar kan wensen: vrouwen, geld, legendarische uitrustingen, en noem maar op. Reden genoeg om een zoektocht in te zetten, toch? Gaandeweg vind je een onbeschrijfelijk groot aantal verschillende wapens die vijanden laten vallen of te verkrijgen zijn via één van de vele quests dat het spel rijk is. Denk bijvoorbeeld aan shotguns waar twintig blauwgekleurde kogels uitkomen, assault rifles die bliksemschichten afschieten, Rocket Launchers die vier raketten tegelijkertijd op je vijanden af laten razen, en ga zo maar door. Voor ieder wat wils dus.

Inmiddels zijn er drie uitbreidingen uitgekomen voor deze game: The Zombie Island of Docter Ned, Mad Moxxi’s Underdome en The Secret Armory of General Knoxx, ieder met een unieke spelbeleving maar allemaal toch dat typische Borderlands sfeertje uitstralen. Waar ik echter het gevoel had dat de ondersteuning op zou houden bij The Secret Armory of General Knoxx, blijkt dat Gearbox van geen ophouden weet en een alweer een nieuwe uitbreiding uit de magische hoed weet te toveren. Degenen het spel hebben uitgespeeld en daarom een korte cameo ervoeren van de interplanetaire Ninja Assassin Cl4P-TP (ook wel Clap Trap genaamd), zullen ongetwijfeld vragen hebben over dit tot zover onbekende personage. Deze zullen echter snel beantwoord worden, want in deze nieuwe DLC zul je de strijd aan moeten gaan met deze kwaadaardige robot en met een heel leger aan Clap Traps achter zich. Als ik Gearbox mag geloven, dan wil de Interplanetaire Ninja Assassin Clap Trap middels een robotrevolutie de Vault-hunters tegenhouden.

Ikzelf zal even de knop om moeten zetten voor deze extra content, want ik had in het spel zelf nogal een zwak voor Clap Traps. Telkens als ik me in een vijandige omgeving bevond en een zwak gehuil hoorde in de verte, dan wist ik dat één van de vele kleine robotjes gewond was en hulp nodig had. Gelukkig voor hen ben ik de slechtste niet en schoot ik ze elke keer te hulp. Je snapt dus dat het voor mij even slikken is als ik straks mijn geweer uit mijn holster moet halen om een aantal gehersenspoelde Clap Traps aan hun eind te helpen.

De DLC zal garant staan voor een hoop nieuwe vijanden, wapens en gebieden. Verder zal het 21 missies huisvesten: 9 primaire en 12 secondaire. Over de prijs en de datum wanneer deze content uit zal komen, is vooralsnog niets bekend. Degenen die niet vies zijn van een aantal grote spoilers kunnen voor meer details terecht op het gelekte topic op het Gearbox forum.

Borderlands

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    YES! Ik hou van Borderlands. De nieuw aangekondigde Clap Trap dlc ga ik halen zodra die beschikbaar is. Enneh, hopelijk gaat de level cap weer 5 levels omhoog!?

  2. Erik Dekker zegt:

    Het wordt inderdaad weer een goed aantal uren vertoeven op Pandora. Hoe meer hoe beter:) Binnenkort hopelijk meer details en een officiële bevestiging van Gearbox.

  3. Dieb zegt:

    Ik kijk er ook reeds naar uit. Ik heb geen zwak voor sommige van die rondrijdende Wall-E klonen dus ik ga heel snel op zoek gaan naar de zwakke plekken van die rotzakskes.

    Booooom! hahahaha

  4. Jelle zegt:

    bastards .. die wall-e klonen -_-

Geef een reactie

