Kippen delven vaak het onderspit in Fable

Geplaatst op: 4 augustus 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Peter Molyneux, het grote brein achter de Fable reeks, zal vanwege zijn sterk ophemelende marketingstrategie van de Fable games de uitdrukking ”praatjes vullen geen gaatjes” ongetwijfeld hebben uitgevonden, maar ik moet toegeven dat hij humor heeft. In Fable II bijvoorbeeld kun je, als je in een rare bui bent, kippen hoog de lucht in trappen met je voet. Degenen die een uit de hand gelopen kippen-fetisj hebben en vaste klant zijn bij de Kentucky Fried Chicken, hebben in die game ook nog eens de keuze om de wondere wereld van Albion onveilig te maken in een op maat gemaakt kippenpak. De onwetende eierleggers daar zullen ongetwijfeld verward en verontwaardigd naar die provocateurs kijken.

Vandaag is de cinematische intro bekendgemaakt van Fable III en ook hierin is de humor van mijnheer Molyneux duidelijk terug te vinden. Kippen hebben het wederom niet makkelijk en bij het aanschouwen van het filmpje zal je getuige zijn van een paniekerige kip die voor haar leven vlucht. Als je over het filmpje nadenkt dan zal je een geheime boodschap zien die waarschijnlijk het thema neerzet voor de game. ”Een revolutie kan iemand niet alleen beginnen; daar heb je bondgenoten voor nodig”, wordt daarom ook niet voor niets nog eens extra sterk benadrukt door de verteller. Een andere boodschap die ik hier uit kan halen is dat er waarschijnlijk meer aandacht wordt besteed aan coöperatieve modus. Tegen een goed uitgewerkte feature om samen met een ander te kunnen gamen zeg ik nooit nee. Laat maar komen!

reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    Arme kip… Ik hoop dat de online co-op van Fable 3 wat meer de camerastandpunten uit DeathSpank kent. Dat werkt veel soepeler. Ik kan trouwens ook niet wachten om te zien met welke achievements Lionhead nu weer op de proppen komt, haha. Bring it on!

  2. Erik Dekker zegt:

    Iets met kippen zal niet ontbreken in de lijst van achievements, gok ik. Het zal me niks verbazen als mijnheer Molyneux ook nog zijn opwachting maakt in het spel dit keer.

  3. Dieb zegt:

    Chicken Chaser? That is a great name! (Fable I)

    En de Demon Door waar je de kippen naartoe moet schoppen (Fable II) Priceless

  4. Jelle zegt:

    haha indd :p pre-order al gezet voor Fable III , benieuwd wat ze deze keer met kippen gaan doen x)

  5. Jelle zegt:

    oh right corrrectie -> chicken suit in fable III :p

  6. Niels Dekker zegt:

    @Jelle: Er zat toch ook al een chicken suit in Fable 2?😉

  7. Erik Dekker zegt:

    @Dieb: dat waren briljante acties die je moest verrichten in Fable 2 inderdaad ;p Ben in ieder geval erg benieuwd naar de humor in deeltje 3!

    @Jelle: Fable 3 ga ik ook maar pre-orderen denk ik. Ondanks de soms negatieve berichten over 2, had ik me met dat deel erg vermaakt

    @Niels Dekker: Ja, als je zo’n browsergame speelde. Op die manier kon je extra items verdienen.

  8. Jelle zegt:

    was beetje teleurgesteld in fable II. mede doordat in Fable I je gigantische armor kon dragen enzo. Fable II mis ik dat heroïsch gevoel een beetje.

    Maar zag al aantal preview filmpjes en daar zag het al iets beter uit dus ben erg benieuwd

Geef een reactie

