Knuffelen met de collectors edition van LittleBigPlanet 2

Geplaatst op: 23 juli 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Na een vrij aardig succes van de exclusieve Playstation 3 titel LittleBigPlanet, kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven, moet ontwikkelaar Media Molecule gedacht hebben. LittleBigPlanet neemt je mee naar een twee dimensionaal universum, waar je als ”sackboy” alleen, maar ook met andere spelers de meest spannende en vooral absurde dingen kunt beleven.

Een van de populairste features in de game is het feit dat spelers met een hele uitgebreide gereedschapskist zelfgemaakte werelden in elkaar kunnen knutselen. ”Het enige obstakel die je zal tegenkomen wanneer je je innerlijke Picasso naar boven haalt is je fantasie”, luidt het devies bij deze ontwikkelaar. Eenmaal klaar met je kunstwerk kun je deze delen met iedereen en zelf ook naar hartenlust andermans creaties betreden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een racebaan, waar pimpelpaarse draken als auto dienen? Of een heuse bobsleebaan in de sneeuw waar je met een bobslee de raarste capriolen uit kunt halen? Of een tocht door een behekst landhuis, waar de raarste dingen gebeuren? Bijna geen enkel idee op papier kan in deze game niet uitgevoerd worden. Uiteraard zijn niet alle levels kwalitatief even goed. Daarom kunnen spelers ieder level beoordelen. Deze variëren tussen ”slecht” en ”briljant”. Op het moment van schrijven zijn er een paar miljoen zelfgemaakte werelden gemaakt. Een slimme manier om de speler de macht te geven over het rekken van de speelduur van een game, al zeg ik het zelf.

Maar als je eigen creativiteit nou de enige barrière is, wat zou een vervolg dan te bieden kunnen hebben? Een logische vraag. Eentje waar Media Molecule ongetwijfeld een tijdje mee zou hebben gezeten. Toch hebben de creatieve breinen achter de reeks een hoop nieuwe dingen te bieden. Naast een aanzienlijke uitbreiding in de gereedschapskist, kunnen spelers in LittleBigPlanet 2 ook mini-games in elkaar zetten. Denk bijvoorbeeld aan de vele kleine spelletjes waar Mario Party om bekend stond, maar dan in alle soorten en maten die zijn bedacht door vele duizenden spelers.

Voor de liefhebbers wordt er naast een gewone versie van LittleBigPlanet 2 ook een heuse collectors edition uitgebracht, die naar mijn mening erg aantrekkelijk is. Hierin kun je natuurlijk de game verwachten, maar ook verschillende exclusieve outfits voor je sackboy: waaronder een Gonzo pak van de Muppets, een Ratchet, een Clank en een Toy Story alien outfit. Verder biedt deze editie een paar tof uitziende steunen aan voor je boeken of games en een 18 centimeter grote sackboy knuffel.

LittleBigPlanet 2 ligt naar verwachting op 11 november dit jaar in de winkelschappen. De collectors edition zal in Amerika voor $80,- over de toonbank gaan en gaat waarschijnlijk tussen de €70,- en €80,- hier in Nederland kosten. Dat is een hoop waar voor je geld, toch? Misschien toch niet zo’n handige keuze geweest om je enthousiast proberen te maken voor deze zeer gelimiteerde versie, want des te sneller moet ik morgen naar de winkel rennen om er een te reserveren.

reacties
  1. Frank Brouwer zegt:

    Hey man, ik had nog nooit gehoord van dit spel.
    Niet dat ik hem ga kopen… €70 á 80 euro… Ben je gek!!!
    Maarja, het zal wel aan mij liggen : )
    Toch ben ik zelf niet zo een creatief persoon dus ik ben niet echt geïnteresseerd.

    Gr Frank.

  2. Erik Dekker zegt:

    @Frank Brouwer: 70-80 euro is heel normaal voor een Collectors Edition van zo’n formaat hoor. Kijk bijvoorbeeld maar naar de GoW3 CE, Halo: Reach Legendary Edition en MW2 Prestige Edition. Alle drie tussen de 120-150 euro🙂 Zo erg lopen speciale edities soms uit de hand.

  3. ikke zegt:

    Ik vindt het allemaal wel leuk en aardig maar waar kan ik nou zo LittleBigPlanet 2 Collectors edtion pre-orderen ?? Wand ik blijf maar zoeken

    • Erik Dekker zegt:

      De game zelf is al te pre-orderen bij verschillende websites. Een ongelofelijk handige plek voor prijsvergelijkingen is Budgetgaming ! Omdat Littlebigplanet 2 was uitgesteld naar begin volgend jaar, is er volgens mij nog geen winkel waar je de Collectors Edition kunt pre-orderen. Mocht ik hem tegenkomen, dan meld ik het hieronder voor je:)

Geef een reactie

