E3: Ubisoft persconferentie

Geplaatst op: 15 juni 2010 door Jelle Versee in Geen categorie

Gisteren pakte ook Ubisoft uit met verassingen die ze in petto hebben voor de E3. Onder andere een nieuwe titel in de Assassin’s Creed-reeks en een game die officieel geen game genoemd kan worden. Lees het allemaal hier!

Child of Eden:

Een fraaie titel die zeker niet onbesproken zal blijven. De opvallende muziek die getimed wordt met de bewegingen in het spel is op zijn minst merkwaardig, maar wat zeker opvallend was is de door Kinect ondersteunde interface van Child of Eden. Tetsuya Mizuguchi vertelt ons hoe Kinect het creatieve proces van het spel heeft weten te beïnvloeden. Met je handen manipuleer je een cursor op het scherm, waarmee je projectielen op abstracte, kleurrijke vijanden in een op muziek veranderende wereld kunt schieten.

Assassin’s Creed: Brotherhood

Ezio Auditore Di Firenze weet duidelijk zijn weg te vinden naar Ubisoft’s conferentie in de nieuwe game Assassin’s Creed: Brotherhood. In deze live-demo vallen meteen een paar dingen op: zo werd duidelijk gemaakt dat in het spel het berijden van het paard een belangrijkere rol zal spelen, wat er op neerkomt dat er ongetwijfeld een aantal epische veldslagen ter paard zullen worden gehouden. Hoe zulke gevechten er zullen uitzien werd helaas niet getoond, maar het klinkt alvast zeer indrukwekkend.

Wat ook opviel was een nieuw wapen in Ezio’s arsenaal: het kanon. Zo werd deze in de live-demo gebruikt om legers te bestoken die de stad probeerden de bestormen. Het spel oogt met de beelden die we te zien kregen alvast zeer mooi en grafisch nog steeds even sterk. Niet onbelangrijk is het feit dat AC: Brotherhood ook nog een multiplayer zal gaan huisvesten. Hoe dat zal gaan worden uitgeoefend is nog even afwachten. Wij kruipen alvast geduldig terug in de schaduw!

BattleTag:

Een zeer interessante wending in de persconferentie want Ubisoft komt opeens niet met een game naar boven. BattleTag is niet een spel dat je speelt op je console maar in het echt. De spelers moeten met behulp van een aantal accessoires zoals een harnas en laserguns elkaar bestoken in een afgebakend gebied. Het is nog niet zeker of deze toch wel opmerkelijke titel naar Europa komt, want tijdens de conferentie werd er expliciet Amerika vermeld.

Ghost Recon : Future Soldier:

Future Soldier, zoals de titel het al duidelijk zegt, speelt zich af in de toekomst en toont aan de hand van gadgets dat wapens meer geavanceerd zijn dan nu. Zelfs nu je met een speciale accessoire “onzichtbaar” kan worden komt de Ghost in Ghost Recon tot zijn recht. Zo zal je ook van veel hogere plaatsen kunnen springen door middel van een speciale “exoskeleton” dat je tot je beschikking zal hebben. Het spel zal 14 missies bevatten die je alleen of in 4 co-op team kan volbrengen, samen  goed voor zo’n 14 -uur speeltijd. Het is duidelijk dat Ghost Recon een nieuwe wending heeft gemaakt in haar gameplay. Of dit positief zal uitdraaien is af te wachten.


reacties
  1. Niels Dekker zegt:

    I. Need. The. Next. Assassin’s. Creed….!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s