Blur: nooit te oud om te leren…racen!

Geplaatst op: 12 juni 2010 door Jelle Versee in Nieuws

Enkele weken geleden verkreeg ik de Béta key voor Blur in mijn mailbox. Popelend downloadde ik het spel en ging ik de racebaan op voor een kleine test ronde. Vanwege mijn ervaring met racegames, schrijf ik over games als Grid en Dirt 2, waarin vooral de realistische aspecten aangesproken worden. Maar in Blur draait het eerder om het juiste gebruik van de power-ups en wapens die op het parcour verspreid liggen. Deze kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden: zoals o.a het uitschakelen van voorliggers, repareren van je voertuig, of versnellen om voorliggers te kunnen inhalen.

Wat me het meeste wist te pakken is hoe het besturen van je voertuig geen obstakel is voor het gebruiken van je power-ups. Het viel me op dat in Blur je met realistische auto’s rijdt, dus simpelweg met bestaande merken. Voor een game waar je je auto volledig kapot mag rijden, lijkt me dit al een aardig pluspunt.

In het spel is het de bedoeling om zoveel mogelijk fans te verzamelen aan de hand van power-ups die je gebruikt tegen je vijanden, de race hoog weten te beëindigen of het behalen van challenges tijdens de race. Met deze fans speel je ranks vrij. Hoe hoger je rank, des te meer auto’s en upgrades je verkrijgt.

Blur heeft alle elementen om uit te groeien tot een sterk arcade racing game. Zo las ik onlangs een artikel over Blur, waar men de game vergelijkt met een volwassen editie van Mario Kart. Een vergelijking waar ik mij zeer in kan vinden. Als groot fan van Mario Kart, kan ik duidelijk zien dat Blur alle elementen van Mario Kart bevat maar deze in een volwassen jasje heeft weten te stoppen, waardoor het spel zeker een aanrader is om samen met vrienden te spelen.

Blur - De eerste zijn heeft niet altijd zijn voordelen.Blur: de eerste zijn is niet altijd een voordeel

Geef een reactie

