De geboorte van iets moois

Geplaatst op: 4 juni 2010 door Erik Dekker in Nieuws

Welkom bij Gamegasm, onze nieuwe blog! Hier zul je regelmatig nieuwe verhalen aantreffen over belevenissen in- en rondom de wondere wereld van het gamen. Bij sommige games zullen wij in de spelwereld duiken om de meest memorabele avonturen met jullie te delen. Ook zullen wij belangrijke gebeurtenissen in de gamemedia onder de loep nemen.Erik Dekker: Ik zal me even voorstellen! Mijn ouders hebben mij de naam Erik Dekker 19 jaar geleden gegeven. Naast het feit dat ik een groot gameliefhebber ben, bezit ik een uitgebreid arsenaal aan consoles en games. Het is er bij mij door mijn broer met de paplepel ingegoten gekregen op vrij jonge leeftijd, waardoor ik het op een oude fiets heb mogen leren.

De NES, de SNES, de Playstation: allemaal oude consoles die overuren hebben gedraaid vanwege mijn steeds meer uit de hand lopende hobby. De games op deze oudjes zal ik altijd blijven koesteren; een stukje nostalgie hoort er immers bij. Ongelofelijk eigenlijk, hoe snel de gamewereld in de jaren ’90 met het stereotype gamer, met een grote dikke bril en alleen opgesloten op zolder, zich ontwikkeld heeft tot de wereld waar gaming ”big business” is in zo’n korte tijd.

Ik sta open voor vrijwel alle soorten games maar als ik moest kiezen spreekt het RPG-genre mij denk ik het meest aan. In zulke games kan ik mij helemaal verliezen en raak dan ook te vaak het besef van tijd kwijt.

Vanaf de zomer in 2008 ben ik een jaar als redacteur en blogger werkzaam geweest bij Gamer.nl. In dat jaar dook ik voornamelijk in de immens grote werelden die de ”Massive Multiplayer Online Role Playing Games” rijk zijn. Vooral het bloggen daarover is mij bijgebleven. En hier sta ik nu, wederom met kriebelende handen om de lezer opnieuw mee te mogen laten genieten van mijn toekomstige avonturen.

Jelle Versee (selahm): allereerst welkom op deze gloednieuwe blog gecreëerd voor en door gamers die opzoek zijn naar nét dat beetje meer in games!

Een kleine introductie van mijzelf. Al 22 jaar lang sta ik bekend als Jelle Versee en deed ik mijn eerste game ervaring op met de SNES, die enige tijd vervangen werd door de Nintendo 64. Tot op heden ging ik zo de opvolgende console-evolutie af .

Waar ligt nu nét dat beetje extra in games voor ons? Simpelweg in het feit dat games een persoonlijke ervaring zijn, die we dan ook aan de hand van onze blogs duidelijk willen maken.

Ik ben momenteel samen met Erik actief in een game die zich afspeelt in de wondere wereld van Tolkien, Lord of the Rings Online om precies te zijn. Van deze game zal zeer spoedig worden begonnen met bloggen!

Wij hebben er erg veel zin in. Één ding is zeker: de schrijfbron is vrijwel onuitputtelijk met de titels die in het vooruitzicht zijn! Gamegasm is geboren, zegt het voort!

De geboorte van iets moois

reacties
  1. nielsdekker zegt:

    Goed bezig jongens! Ik ben benieuwd hoe dit blog zich de komende tijd zal gaan ontwikkelen. Erik heeft me gevraagd om binnenkort ook een stukje te schrijven, dus na m’n tentamens volgende week zal ik me daar over buigen. Game on!🙂

Geef een reactie

